České e-shopy chtějí vyšší zisk, zkvalitní marketing a zákaznický servis

České e-shopy loni prožily rekordní rok. Svůj obrat v roce 2015 podle výzkumu společnosti Acomware zvýšilo přes tři čtvrtiny internetových obchodů a pozitivní očekávání mají jejich majitelé také pro letošek. Většina z nich odhaduje růst obratu minimálně o deset procent.
Z lednového průzkumu konzultační společnosti Acomware mezi 212 majiteli tuzemských e-shopů vyplývá, že české e-shopy prožily rekordní rok 2015.
„Podle našeho výzkumu se téměř 78 procentům e-shopů podařilo loni zvýšit obrat, jeho pokles naopak hlásí pouze 10 procent prodejců,“ říká Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware.
Letos by podle respondentů průzkumu měly tržby dál růst. Celkem 84 procent z nich dhaduje, že zvýší obrat minimálně o deset procent, poklesu se obávají pouze dvě procenta.

Grafika průzkumu mezi e-shopy

Pozitivní naladění trhu se projevuje také v cílech, které si prodejci na letošek stanovili. „Podobně jako každý rok je hlavním cílem obchodníků zvýšit obrat. Zajímavé ale je, že se e-shopy vůbec poprvé výrazněji zaměří také na zisk. Téměř třetina z nich tvrdí, že se pokusí zisk maximalizovat, loni se ke stejnému cíli hlásilo o polovinu obchodníků méně,“ vysvětluje Penkala.
Z výsledků výzkumu dále vyplývá, že e-shopy budou investovat do rozvoje. Vyšší investice plánuje 72 procent obchodníků, což je o pět procent více než loni. Finanční prostředky přitom plánují utratit hlavně za marketing, technologie nebo zkvalitnění stávající nabídky zboží (jeho lepší dostupnost, popisy, fotografie nebo video).
          Autor: